Loppen

Hej,

Vi måste tyvärr meddela att Ludvika Trailweekend 2021 ställs in.
Vi vill erbjuda alla löparna ett tufft och utmanande arrangemang i våra fina skogar, men även en härlig folkfest. Det har dock i år dockt ett för lågt antal anmälningar, vilket vi gör att vi tagit beslutet att ställa in årets Ludvika Trailweekend. Detta då vi anser att ett lopp med alltför få deltagare inte är schysst mot vare sig löpare, klubb eller partners.

I år så är konkurrensen om terräng- och trailloppen under den tidiga hösten väldigt hög, med lopp såsom Bagheera Fjällmarathon och Fjällnatten som sker samma helg.

Källbotten är fortfarande när terränglöpning är som bäst, och vi satsar på framtida lopp i vår fina miljö.

Väl mött!

//Ludvika Trailweekend

Ludvika Trail Weekend är antingen en 3 dagars tävling eller 3 stycken terränglöpningslopp på 3 dagar, Till skillnad från förra året kan man anmäla sig till enbart en av tävlingarna eller flera.  Alla tävlingar utgår från Källbottens IK:s klubbstuga där både start och mål är.

3 September

Nattnian 9 km , Kortnatten 5 km och Ungdomsnatten 2,5 km

4 September

5 September

Start 21.30

Nattnian, Kortnian och Ungdomsnian är första tävlingen i Ludvika Trail Weekend och kommer mäta ca 9, 5 och 2,5 km.

För de som springer hela LTW är det 9 km som gäller. Självklart kan man springa enbart denna tävling,

Start 11.00

Hillklinten Challenge är den verkliga utmaningen inom terränglöpning. Stigar, branta uppförs- och utförslöpor. Tung mosslöpning samt obanad terränglöpning. 10 km

Start 11.00

Lilla Gillermarksloppet  är barnens och ungdomarnas egna tävling.

Från 2 år och uppåt är man välkommen. 500 m för HD06 upp till 5 km för HD15-16.

Start 12.00

Gillermarksloppet

Vårt återuppväckta klassiska terränglopp som går på härliga stigar och fullversionen mäter ca 16 km. Det finns även en härlig 5 km bana. Medalj till alla som fullföljer

Nattnian