LTW från A till Ö

Sjukvård

Sjukvårdspersonal kommer finnas på plats . Efterlöpare med sjukvårdsmaterial i alla vuxenklasser.

Fika /Mat

Kaffe och fika är lika i Ludvika. Hamburgare och korv finns också att köpa.

Boende

Samarbete med Bestwestern I Ludvika. Specialpris för grupper. Det finns även 16 bäddar i klubbstugan. Först till kvarn gäller.

Det kommer finnas funktionärer på plats minst 2 timmar innan start.

Efteranmälan

Efteranmälan kan göras fram till ca 20 min före start mot förhöjd anmälningsavgift. Vid tävlingsexpeditionen!!

Markering

De olika loppen i Ludvika Trail Weekend är markerade. Nattnian med reflexer, Hillklinten Challenge med "HC" och Gillermakrsloppet med "GL". Gretaloppet är markerade med längden på det lopp man springer ex: 500 m, 1 Km etc

Dusch och omklädning

Dusch och omklädning för både herr och dam finns inomhus i klubbstugan
VARMVATTEN!!

Tidtagning

Vi använder chiptidtagning från Race-Result. Alla deltagare använder nummerlapp med inbyggd chip. Alla resultat kommer finnas tillgängliga på internet så fort tävlande går i mål.

Camping

Uppställningsmöjlighet för Husbil, Husvagn eller Tält finns vid klubbstugan. Hör av Er om det är intressant.

Priser

Vinnarna i de olika loppen får priser. Vinnaren totalen i Ludvika Trail Weekend, dvs bästa tiderna från Nattnian, Hillklinten Challenge och Gillermarksloppet 16 km,  får förutom våra häftiga dalahästar, 2000, 1000 och 500 kr i 1: a, 2:a och 3:e pris. De delas ut som träningsbidrag till sin klubb.

Utöver pallpriser lottas hederspriser ut.

Start och mål

Start och mål för alla tävlingar sker vid Källbottens IK:s klubbstuga.

Källbottens IK:s klubbstuga ligger ca 4 km från Cirkle K mot Borlänge, tag vänster vid skylt ”Källbotten 1”.